Відповідно до плану роботи науково-методичного центру відділу освіти Васильківської міської ради на 2015-2016 навчальний рік, на виконання наказу відділу освіти Васильківської міської ради від 30.12.2015 року № 01-15/403 «Про проведення конкурсу-огляду міні-музеїв Васильківських ДНЗ» та з метою популяризації музейної педагогіки як інноваційної технології у сфері особистісного виховання дітей дошкільного віку в період з 22 по 26 лютого 2016 року пройшов міський етап конкурсу-огляду.
Музейна педагогіка є інноваційною технологією у сфері особистісного виховання дітей, створює умови для «занурення» особистості у спеціально організоване предметно-просторове середовище. Основною метою музейної педагогіки як важливого чинника пізнавального, естетичного, розумового, креативного розвитку дітей є залучення до музеїв підростаючого покоління.
Призначення створення міні-музеїв - залучити дітей у діяльність і спілкування. Міні-музеї в дошкільному закладі — це особливий розвивальний простір, створений впливати на дитячу емоційну сферу, розширювати її культурний й національний світогляд, формувати життєву компетентність.
В конкурсі-огляді прийняли участь всі Васильківські дошкільні навчальні заклади та Васильківський НВК № 4. Міні-музеї оцінювались за такими критеріями:
- оригінальність оформлення та викладення матеріалу візитки міні-музею;
- оформлення і оригінальність тематики та експонатів міні-музею;
- змістовність (матеріал, експонати міні-музею повинен мати освітньо-виховне значення для дітей, викликати допитливість);
- активність дітей та батьків у облаштуванні міні-музею та засвоєнні музейної спадщини, яка проявляється на рівні практичної діяльності;
- дотримання правил безпеки, гігієнічних норм;
- наявність плану роботи, розробок, занять по послідовності ознайомлення дітей з міні-музейними колекціями (у відповідності з завданнями виховання дошкільнят на кожному віковому етапі);
використання можливостей міні-музею в навчально-виховному процесі, рухливість структури занять-екскурсій.
Провівши міський етап конкурсу-огляду, зроблено висновок, що педагоги Васильківських ДНЗ з відповідальністю віднеслись до створення музейних куточків в дошкільних закладах. Представлені міні-музеї можна поділити за профілями:
Ø «народознавчий»;
Ø «історичний»;
Ø «пізнавальний».
Авторами створення міні-музею є авторський колектив дошкільного закладу. Метою створення даного міні-музею є ознайомлення дітей з різноманітними видами українських віночків як символів та оберегів українського народу. Експозиція міні-музею містить багато різноманітних українських віночків (обрядових, сезонних), які були створені педагогами, дітьми та батьками вихованців закладу. Це і віночки з різноманітних квітів, виготовлених з бісеру, паперу, методом квілінг, аплікації тощо. Міні-музей має план роботи. складений відповідно до вікової групи дітей. Також міні-музей має: розробки занять для кожної вікової групи з теми «Український віночок», презентації для дітей та педагогів, підбірку творів художньої літератури, пісень, дидактичний матеріал для ігрової діяльності. Міні-музей має: розробки занять для кожної вікової групи з теми «Український віночок», презентації для дітей та педагогів, підбірку творів художньої літератури, пісень, дидактичний матеріал для ігрової діяльності.
Авторами міні-музею є адміністрація та педагоги дошкільного закладу. В міні-музеї зібрано фотоматеріали різних років існування дошкільного закладу, зібрано інформацію про завідуючих, які очолювали заклад; педагогів, які працювали з дітьми та спогади вихованців, які колись відвідували дошкільний заклад. В експозиції міні-музею є роботи вихованців дитячого садка та дитячі іграшки минулих років. До міні-музею адміністрацією закладу створено творчий проект, який містить систему роботи з дітьми в даному міні-музею (екскурсії. заняття).
Авторами експозицій міні-музею є працівники дошкільного закладу: адміністрація, педагоги. завгосп, сторож та батьки вихованців закладу. Експозиція міні-музею містить українську оселю з облаштуванням: піч, скриню з українським національним одягом, український посуд. Міні-музей є інтер’єром коридору дошкільного закладу. Для роботи з дітьми в міні-музеї в наявності підбірка занять для всіх вікових груп, методичні папки: «Українська народна іграшка – лялька-мотанка», «дивовижна Україна», «Чарівний світ Петриківки», фотоальбом «Мій Васильків».
В міні-музею представлено казки для дошкільнят: «Колобок». «Колосок», «Солом’яний бичок», «Троє поросят», «лисичка та Журавель», «Кирило Кожум’яка»… Представлено поробки дітей, педагогів та батьків вихованців, різні види театру для показу цих казок, іграшки, костюми…
Авторами міні-музею є вихователі І молодшої групи (Бершацька І. В., Малевська О. В.). До міні-музею є підбірка інформаційного матеріалу про бджіл, диски, фотоальбоми та ілюстрації, підбірка дидактичних ігор, плани екскурсій в міні-музеї для дітей всіх вікових груп закладу.
Автором створеного міні-музею є педагогічний колектив дошкільного закладу, діти та батьки. Це міні-музей у валізі. Він включає в себе чотири проекти. Кожний проект має свого автора і тему.
Ø 1 проект - «Яйце у світі природи»;
Ø 2 проект - «Казкове яйце-райце»;
Ø 3 проект - «Котилася писаночка»;
Ø 4 проект - «Сувенірна яєчна майстерня».
Також створено план роботи гуртка «Чарівне яєчко». Експонати міні-музею використовуються під час проведення тематичних тижнів, свят, розваг, ігор.
Автором міні-музею є творча група вихователів закладу. Міні-музей має такі розділи:
• лялька-мотанка;
• іграшки з паперу;
• іграшки з ниток;
• глиняні іграшки;
• іграшки із тканини;
• іграшки з покидькового матеріалу;
• іграшки їстівні.
До міні-музею створено план роботи по ознайомленню дітей з народними українськими іграшками, інформаційний матеріал з ілюстраціями, рецепти їстівних іграшок, розробки по виготовленню різноманітних іграшок, конспекти занять.
Для роботи в міні-музеї створено чотири проекти:
1. На бабусиному подвір'ї.
2. Український посуд.
3. Народна іграшка.
4. Обереги української світлиці.
Розроблено систему роботи для всіх вікових груп. Підібрано художній та ілюстративний матеріал, конспекти занять та екскурсій.
Авторами є вихователі середньої, старшої та різновікової груп. Експонатами міні-музею є іграшки-поробки з покидькового матеріалу. Ідея створення такого музею є втілення в роботу з дітьми визначальних чинників сталого розвитку. Додатками є заняття, екскурсії, розваги для дітей дошкільного віку.
Міні-музей створений творчої групою педагогів дошкільного закладу на чолі із завідуючою та вихователем-методистом. Міні-музей має такі розділи:
1. «Фантазії зими».
2. «Подих весни».
3. «Радість літа».
4. «Барви осені».
5. «Цікаво знати».
6. «Ігротека».
7. «Умілі руки».
У 1-4 розділах зібрані експонати, які допомагають сформувати у дітей знання про кожну пору року. У 5 розділі – цікава інформація про пори року, дидактичний матеріал, репродукції картин, книги. У 6 розділі – представлені дидактичні та розвивальні ігри про пори року. У 7 розділі – роботи дітей, педагогів та батьків вихованців. Також, до міні-музеї розроблено перспективний план роботи з дошкільниками в міні-музеї, підібрано конспекти занять, збірник.
Автором створення міні-музею є вихователь середньої групи Беньковська В. М. Створено цікаву виставку ґудзиків, підібрано цікаві факти з їх виникнення і незвичайні ґудзики. Вихователем виготовлено альбоми «Види ґудзиків» та «Пам’ятники ґудзикам», розроблено конспекти занять. Також, міні-музей містить поробки педагогів, дітей та батьків вихованців із ґудзиків.
Наша адреса:
Київська область,
місто Васильків,
вул. Покровська 15|1
управління освіти
Васильківської міської ради
тел. 23241
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com