ХОРЕОГРАФІЯ В 3 РОКИ: НАВІЩО І ЯК?
Останнім часом мистецтво танцю посіло чільне місце в системі художньої освіти дошкільнят. Навчати свою доньку або сина у хореографічній студії нині модно і престижно. Ідучи назустріч прагненням батьків, керівники дошкільних закладів відкривають нові хореографічні групи, які значно «помолодшали». Але педагоги-хореографи, батьки та адміністратори часто по-різному розуміють мету та форму проведення уроків танцю, а також їхнє значення у житті трирічних малюків, тому і виникають непорозуміння, а іноді й конфлікти.
Причини непорозумінь
В Україні наразі не існує цілісної методики викладання хореографії для дітей з 2,5 року (а саме в цьому віці їх починають залучати до танцювальних гуртків та студій). Творчо налаштовані педагоги змушені самотужки розробляти програми занять, використовуючи відомі форми хореографічної роботи з дітьми від 4-х років та розвивальні ігри для 2-3-річних малюків.
На жаль, жоден вищий навчальний заклад не готує фахівців з хореографії для роботи з дітьми такого віку. Тому кваліфіковані вчителі-хореографи не обізнані зі специфікою навчання малюків, а фахівці з дошкільного виховання не мають достатньої хореографічної підготовки. Отже, тим, хто присвятив себе навчанню дітей хореографічного мистецтва, доводиться здобувати необхідні знання та вміння вже в процесі роботи. Відтак кожен педагог будує навчально-виховний процес на власний розсуд, спираючись, передусім, на особистий досвід.
Іноді батьки не розуміють вікових психофізіологічних особливостей своєї доньки або сина, а також характеру впливу уроків танцю на дитячу особистість. Налаштовані на швидке отримання зовнішнього результату, на ранню хореографічну спеціалізацію, батьки ігнорують поступові внутрішні зміни індивідуальності малюка, які привносять заняття хореографією.
Мета хореографічного виховання малюків
Існує думка: чим раніше розпочати формування фізичних умінь, потрібних для мистецтва хореографії, тим більшого успіху буде досягнуто. Чимало викладачів, зважаючи на таку ідею, заради творчої самореалізації або високої оцінки з боку керівництва та батьків ставлять за мету створення танців для показових виступів. Вихованці для таких спеціалістів є лише своєрідним матеріалом (як фарби для художників), а уроки цих педагогів передбачають вивчення складних для малят рухів і отримання дітьми фізичного та нервового навантаження. Чи отримує дитина задоволення від таких занять? Чи покращується її здоров'я, чи розвиваються творчі здібності у той час, коли її змушують виконувати непосильні завдання? Звісно ж, ні. Адже здоров'я дитини залежить від фізичного та емоційного комфорту. Тому не варто добиватися швидкого зовнішнього результату за будь-яку ціну. Пам'ятаймо: головне — не нашкодити здоров'ю малюка.
Уроки танцю суттєво впливають на формування індивідуальності малюка, спричинюють її глибокі внутрішні зміни. Щоб найповніше застосувати різноманітні розвивальні можливості хореографічного заняття, слід пам'ятати, що уроки танцю — це, передусім, уроки мистецтва, яке є могутнім чинником становлення емоційно-особистісного життя людини. На жаль, чимало дорослих вважають танець лише своєрідною гімнастикою. Між тим, виховання емоційності, духовності — найважливіший аспект хореографічних занять.
Отже, метою хореографічного виховання 2,5-3-річних малюків є їхній фізичний, психічний та духовний розвиток, а центром розвивального процесу є сама дитина, її внутрішній світ, її здоров’я.
Наша адреса:
Київська область,
місто Васильків,
вул. Покровська 15|1
управління освіти
Васильківської міської ради
тел. 23241
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com